Урок музичного мистецтва 1 клас

Тема: КРАСА І ЗДОРОВ'Я. Вплив музики на емоційний стан людини. Музика і спорт. «Вечірня серенада» Ф. Шуберта та «Марш Тореадора» Ж. Бізе з опери «Кармен». «Пісня про зарядку» О.Янушкевич.

1. Організаційний момент.

Добрий день, любі діти. Починаємо наш урок.


          2. Актуалізація опорних знань.

Яка мелодія дарує вам гарний настрій?

Чи помічали ви, що коли людина танцює під улюблену мелодію, то в неї поліпшується настрій?

А чи полюбляєте ви займатись фізичною культурою, наприклад, під бадьору музику?

3.Мотивація навчальної діяльності учнів.
Діти, скажіть будь-ласка, а що спільного між музикою і фізичною культурою? Це, звичайно, життя. Повноцінне життя людини, яке наповнюється красою, радістю, щастям. Ось про красу нашої душі /внутрішню/, так і про зовнішню красу людини ми сьогодні і будемо говорити.
З давніх-давен відомо, що музика впливає на духовний розвиток і естетичне виховання людини. Сьогодні навіть відомо про цілющі властивості музики - вона впливає на фізичний і психічний стан людини. Існує такий напрямок в медицині, як музикотерапія. Лікувальні властивості музики були відомі ще в Стародавній Греції. Наука вже довела, що музика здатна не тільки допомагати душі, а й лікувати тіло.
4.Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми розглянемо, як взаємодіють музичне мистецтво та фізична культура. У чому ж полягає особливість музичного мистецтва, його вплив на наш настрій, самопочуття? Сьогодні ми навчимося впливати на свій настрій за допомогою фізичних вправ та музики: пісень та музичного супроводу.
Музика – це яскравий, швидкоплинний, мінливий світ чарівних звуків… Слово «музика» прийшло до нас із Стародавньої Греції. У грецьких міфах розповідається про Орфея – уславлений співець. Своїм чудовим співом та грою на золотій арфі  він зачаровував не тільки богів і людей, звірів, дерева, скелі, а й приборкував дикі сили природи. 
Навчившись розуміти  мову музики й розмовляти нею, ми зможемо не лише висловлюватися про те, що нас хвилює та турбує, але й розкривати свої думки, бачити чарівний світ мистецтва. У результаті прослуховування ліричної музики відбувається не тільки глибоке розслаблення, але й оздоровлення тіла, людина відчуває приплив сил і можливостей, підвищується ефективність мислення, розвивається творче сприйняття світу. Що ж, гадаю прийшов час перевірити, чи дійсно це так. Слухаємо фрагмент ліричної мелодії

Запитання:
Яке враження справила на вас музика?      Чи відчули ви спокій?
Яким кольором можна було б зобразити ваш настрій?

А зараз ми будемо рухатись і дізнаємось, чи зміниться наш настрій?Руханка 

https://www.youtube.com/watch?v=WgeIYPTpRYU


Як бачимо, наш настрій поліпшився. А що ми відчуваємо? 
Ми готові поділитись з усіма своєю радістю, усмішкою, позитивом. І все це завдяки музиці та фізичним вправам. 
А як ви гадаєте, чи можна на уроках фізичної культури використовувати музичний супровід? Звичайно так. І не тільки на уроках, а й навіть у професійних видах спорту: 
художня гімнастика
 фігурне катання
 синхронне плавання

спортивні танці
 аеробіка


Фізична культура виникла і розвивалася одночасно з загальнолюдською культурою і є її органічною частиною. Вона задовольняє наші потреби в спілкуванні, грі і розвазі, в деяких формах самовираження. Гармонійність розвитку особистості цінувалася всіма народами і в усі часи. 
Діти, а як ви вважаєте, чи корисно займатись спортом, фізичними вправами?
 Ми вже знаємо, що фізичні вправи, рухливі ігри, загартовування, поліпшують наш настрій, дарують нам впевненість у собі, своїх силах, розвивають кмітливість. А все це і є запорука нашого здоров’я у майбутньому.
Дія музики на життя людини дуже велика, адже ритм впливає на здоров’я й психіку людини. І, більш за інші інструменти, на нас впливає спів. Саме спів здатний відновлювати роботу серця, упорядковувати кровоносну систему, що покращує фізичний і емоційний стан людини. Доведено, що в людини після півгодини співів підвищується настрій. І як ви здогадались, прийшов час поспівати й нам.
5. Розучування пісні «Пісня про зарядку» 

 Послухайте текст пісні.  Запитання:

Чому він присвячений?

 Яким має бути характер пісні?

https://www.youtube.com/watch?v=p9T2WZlQQD4

Яке враження справила на вас музика?
Чи з’явилось  у вас бажання розучити її?
А зараз разом будемо розучувати пісню.
Пропоную плюс для розучування
А зараз спробуйте повторити пісню за допомогою карооке

6. Слухання музики. Пропоную послухати два фрагменти «Вечірня серенада» Ф. Шуберта та «Марш Тореадора» Ж. Бізе з опери «Кармен».
Дайте відповідь на запитання:
 Чи змінився ваш настрій під час прослуховування двох музичних творів?
Чим вони відрізняються?
 А які почуття нам подарував  Ф. Шуберт?
 А який би з двох уривків  ви  би обрали для виконання ранкової гімнастики?
 https://www.youtube.com/watch?v=iM3rK86Y-nc


Підсумок уроку.
Запитання учням.
Яка музика на сьогоднішньому уроці вас вразила?
Якій темі вона присвячена?
Як можна виконувати « Пісню про зарядку»?
 А що спільного ми знайшли з вами між музичним мистецтвом та фізичною культурою?
 Діти, а що допомагає нам стати кращими кожного дня, розвивати свої здібності та вміння?
Так, це щоденна праця. Вчитися, працювати треба як дорослим, так і малечі. Для чого, запитаєте ви? Бо у кожної людини є якийсь талант від природи. Протягом життя їй треба знайти його у собі, щоб розвинути. Так ви знайдете себе, відкриєте таланти, певні здібності і зрозумієте, що покликані робити у своєму житті. Це дуже важливо для кожної людини. Бо всі ми приходимо у світ добра, щоб реалізувати себе, зробити щось добре.
Діти, а як ви вважаєте, чи відображена в образотворчому мистецтві тема фізичної досконалості, тема спорту? Ось про це ви дізнаєтесь уроці образотворчого мистецтва.  

Дякую за нашу роботу, цікаве спілкування. 
Гарного вам дня !
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

урок музичного мистецтва 2 клас Чайковський Цикл "Пори року", пісня О.Янушкевича "Весняні котики"