Урок музичного мистецтва 2 клас
Тема: Ритм - музичний чарівник
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
ІV. Основна частина.
- Подивись, як записують ноти різної тривалості. Проплескай з лічбою вголос.
Світ музичний повсякчас
звуками чарує нас.
В ньому звуки — найрізніші:
голосніші та тихіші, є високі та низькі,
оксамитові й різкі...
Є короткі, як краплини,
і такі, що довго линуть...
Є у музиці вони будь-якої довжини.
Керувати ними звик
ритм — музичний чарівник.
ІІ. Повторення вивченого на минулому уроці.
1). Бесіда:
-
Діти, пригадайте, з чого складається
музична мова: кольорів, звуків, слів, рухів?
ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1. Послухайте звуки і скажіть, на що
в природі вони схожі: як ростуть гриби, падають сніжинки, дує вітер, цвірінькає синичка,
тануть бурульки, повзе равлик тощо? Сьогодні музика поведе нас у чарівний світ весняних
звуків. А провідником у цей світ буде помічник музики – ритм. Отже, тема уроку
– «Ритм – музичний чарівник».
Завдання уроку:
дізнатися, які бувають музичні звуки за тривалістю;
дізнатися, що таке ритм, ритмічний рисунок;
вчитися визначати, відтворювати ритм;
слухати та виконувати музику, яка має свій особливий ритм;
зрозуміти, яке значення має ритм у музиці.
ІV. Основна частина.
1. Ритм у навколишньому світі.
1) пояснення учителя з використанням наочності.
Наш світ наповнений ритмом, то б то чергуванням:
чергуються пора доби (ранок, день, вечір, ніч), чергуються пори року (зима,
весна, літо, осінь). В орнаменті чергуються елементи візерунку (листочок,
жолудь, кетяг калини, листочок) тощо.
2) звернення до
життєвого досвіду учнів.
Наведіть ваші приклади ритму (чергування) у світі,
природі, вашому шкільному житті тощо.
·
чергуються уроки та перерви,
·
будні дні та вихідні,
·
у класній кімнаті чергуються парти та стільці,
·
дівчата та хлопці на уроці фізкультури у шерензі,
·
квіти на клумбі,
·
дерева в парку
- Послухай барабанний дріб. Чи можна сказати, що ця музика складається лише з ритму?Ритм — упорядковане чергування звуків і пауз різної тривалості.Ритм записують за допомогою ритмічного рисунка.
- Подивись, як записують ноти різної тривалості. Проплескай з лічбою вголос.
ЦІЛА НОТА
ПОЛОВИННІ НОТИ
ЧЕТВЕРТНІ НОТИ
ВОСЬМІ НОТИ
Розглянь ритмічний рисунок поспівки. Прочитай текст у заданому ритмі.
Які інтонації відчуваються у реченнях: питальні чи стверджувальні, виражальні чи зображувальні?
КАП-КАП Поспівка
Кап, кап, кап- кап, кап — звід-ки піс- ня ли- не?
Кап, кап, кап- кап, кап — ка- па-ють крап- ли- ни!
Проспівай поспівку. На короткі звуки плескай у долоні, а на довгі —по колінах.
- Послухай і розучи пісню. Про яку музику весни у ній ідеться?
- Послухай і розучи пісню. Про яку музику весни у ній ідеться?
https://www.youtube.com/watch?v=vWo088bXYLc
V.Фізкультхвилинка "Дощик". Рухи виконуєм довільні
А тепер пограємо у ритмічну гру "Капризний дощик"
(вистукуємо довгі та короткі звуки)
VI. Слухання музики. М.Шух "Весняні передзвони"
Чи доводилося тобі чути святковий передзвін? «Бом-бом, бом-бом», — велично гуде великий дзвін. «Ді-лі-ді-лі, ді-лі-ді- лі», — весело озиваються маленькі дзвони...
Виразно та яскраво передав музику весняного передзвону сучасний український композитор Михайло Шух.
Послухай п’єсу «Весняні передзвони». Що виражає та зображає музика?
Уяви, що ти — дзвонар. Передай рухами рук ритм весняних передзвонів.
VII. Розучування пісні
Пісня "Крапельки" Музика Я. Дубравіна, слова В. Суслова
Вокально-хорова робота над піснею
https://www.youtube.com/watch?v=PRZGDSnqu_I
VIII. Підсумки уроку.
1). Гра
– бесіда «Запитання від крапельок»:
1.
Яку тему вивчали на уроці?
2.
Які бувають музичні звуки за
тривалістю?
3.
Що таке ритм?
4.
Яку музику слухали на уроці? Якого
композитора?
5.
Яку музику виконували на уроці?
6.
Які весняні звуки та явища
створювали весняну атмосферу на уроці?
7.
Яка музика найбільше сподобалася?
Чому?
8.
Яку роль відіграє ритм у музиці?
Коментарі
Дописати коментар