Урок музичного мистецтва
3 клас
Тема: Форма рондо в музиці
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Добрий день, любі діти.
Сьогодні сонечко посміхається нам у віконечко.
Розпочинаємо наш урок.
Музичне вітання
https://www.youtube.com/watch?v=I31UNCbAY2E
II. Актуалізація опорних знань.
- На попередніх уроках ми вивчати будову (форму) музики.
Пригадайте, які бувають форми музики (одночастинна, двочастинна, тричастинна).
Пригадайте, які твори відносяться до цих форм. Можете переглянути попередні уроки.
Ми вже переконалися, що в музиці (як і в розмовній мові) є розділові знаки; що всі музичні твори мають будову. Фраза, мелодія, частина – ось основні сходинки, на які можна поступово розділити будь-який музичний твір.
Пригадайте, які бувають форми музики (одночастинна, двочастинна, тричастинна).
Пригадайте, які твори відносяться до цих форм. Можете переглянути попередні уроки.
Ми вже переконалися, що в музиці (як і в розмовній мові) є розділові знаки; що всі музичні твори мають будову. Фраза, мелодія, частина – ось основні сходинки, на які можна поступово розділити будь-який музичний твір.
III. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Сьогодні ми з вами працюємо над темою "Форма рондо в музиці"
Сьогодні ми познайомимося з новою формою музики. Як вона називається, ви скажете самі після аналізу створеного вами музичного твору.
Повторення поспівок «Ми – третьокласники», «Дівчатка ми», «Ми хлопчики».
Насамперед повторіть три поспівки про дітей, які навчаються у вашому класі: «Ми – третьокласники», «Дівчатка ми» та «Ми хлопчики».
Як ви гадаєте, яка з них є головнішою?...
Створіть власний твір за допомогою трьох поспівок!
А тепер погляньте на графічне зображення створеної нами будови музики.
Сьогодні ми з вами працюємо над темою "Форма рондо в музиці"
Сьогодні ми познайомимося з новою формою музики. Як вона називається, ви скажете самі після аналізу створеного вами музичного твору.
Повторення поспівок «Ми – третьокласники», «Дівчатка ми», «Ми хлопчики».
Насамперед повторіть три поспівки про дітей, які навчаються у вашому класі: «Ми – третьокласники», «Дівчатка ми» та «Ми хлопчики».
Поспівка „Ми – третьокласники”
Ми – третьокласники, ми – третьокласники.
Бо вже дорослі ми, не малюки.
Ми – третьокласники, не малюки.
Ми – третьокласники, ми – третьокласники.
Бо вже дорослі ми, не малюки.
Ми – третьокласники, не малюки.
Поспівка „Дівчатка ми”
Дівчатка ми, веселі ми,
Красивий весь наш рід.
Коли настане літо,
Тоді підем в похід!
Тоді підем в похід!
Дівчатка ми, веселі ми,
Красивий весь наш рід.
Коли настане літо,
Тоді підем в похід!
Тоді підем в похід!
Поспівка „Ми хлопчики”
Ми хлопчики, молодчики,
Не перевівсь наш рід.
Коли настане літо,
Ми теж підем в похід!
Ми теж підем в похід!
Ми хлопчики, молодчики,
Не перевівсь наш рід.
Коли настане літо,
Ми теж підем в похід!
Ми теж підем в похід!
Як ви гадаєте, яка з них є головнішою?...
Головною є та поспівка, в якій ідеться про увесь клас: „Ми – третьокласники”.
Створення нової будови музики
Створіть власний твір за допомогою трьох поспівок!
Можна зробити так: заспівайте усі головну поспівку; далі хлопчики проспівають свою мелодію. Потім знову прозвучить головна поспівка, після якої вже дівчатка проспівають свою мелодію ... і нарешті втретє прозвучить поспівка «Ми – третьокласники». Це підкреслить головну думку побудови. Головна мелодія повториться тричі, а між повтореннями прозвучать епізоди дівчаток і хлопчиків.
Проспівайте ці поспівки і відмітьте кожен крок геометричною фігурою.
Наприклад:
«Ми – третьокласники» – (трикутник)
«Дівчатка ми» – (овал)
«Ми – третьокласники» – (трикутник)
«Ми хлопчики» – (квадрат)
«Ми – третьокласники» – знову (трикутник)
Графічне зображення нової форми 🔺O🔺⬜🔺
А тепер погляньте на графічне зображення створеної нами будови музики.
Головна тема повторюється тричі.
Наш твір побудований наче у формі кола. Таку будову музики називають рондо.
Рондо – це музична форма, яка складається з кількаразового чергування головної теми з побічними, де початком і кінцем завжди є саме головна тема.Назвемо новий твір «Класне рондо»
Перейдіть за посиланням. Послухайте твір.
Ми могли б збільшити будову, якби продовжували розповідати про третьокласників, наприклад: про відмінників, тих, хто полюбляє співати чи грати у футбол, тих, хто із задоволенням читає книжки… і так далі, але після кожної такої частинки обов’язково потрібно підкреслити головну думку побудови: вони – третьокласники.
IV. Слухання уроку з ВІРТУАЛЬНОЇ ШКОЛИ
У відео запропоновано виконати пісню "Шкільна дружба"
V. Підсумок уроку
Сьогодні ми познайомилися з новою будовою музики – рондо. Його особливості ми побачили та відчули у творі, який створили самі, а також під час слухання "Турецького рондо" В.А.Моцарта
Вашим завданням буде співати пісню "Шкільна дружба".
До побачення.
Коментарі
Дописати коментар